Přestavba na elektrokolo

Řídítka

Pro ukázku jsme zvolili 20 let staré kolo značky Superior, na které jsme se rozhodli namontovat kit Magic. Na začátku přestavby bylo potřeba kolo kompletně rozebrat a zbavit rzi. Následně se nechalo nastříkat a polepit reklamním sloganem a webovými stránkami.

Montáž začala u řidítek, kde se namontovaly nové brzdové páčky se spínačem k motoru, multispínač (tempomat a tlačítko zvonku) a plynový mechanismus, v našem případě páčkového typu.

Při montáži brzd byl zjištěn problém, jelikož původní brzdy byly natolik opotřebované, že je bylo nutné vyměnit. Načež nastala diskuze, zda ponechat brzdy véčkového typu nebo namontovat brzdy kotoučové. Nakonec vyhrály véčkové brzdy, jelikož původní byly také véčkové.

Dále jsme řešili přehazovačku, která měla 3x7 převodů, stejně jako otočné řadící páky, proto jsme se rozhodly počet převodů zanechat. Avšak kazetu jsme museli zakoupit novou, jelikož původní nebyla šroubovací a ta by na elektromotor nešla uchytit.

Pak přišel na řadu samotný elektromotor, který jsme namontovali bez problémů. Ale při testech bylo zjištěno, že je motor příliš silný na to, aby osa kola zůstala ve správné pozici. Proto byly vytvořeny podložky pro rozložení kroutícího momentu, které se navíc uchytily do rámu v místě přidělání nosiče na baterii. Nosič byl uchycen standardně, tedy v zadní části rámu a pod sedačkou.

Pedálový asistent(PAS), senzor pro automatické spínaní motoru, se musel přidělat do rámu, jelikož u tohoto starého středu nebylo dostatečně místa pro standardní uchycení.

A jako poslední se připojil konektor pro baterii a namontovala přední a zadní led světla spolu s elektrozvonkem. Ta byla potřeba propojit a spájet k vývodu u řidítek.

Ještě veškerou kabeláž pečlivě přidělat k rámu, aby nám to někde nepřekáželo, připojit počítač k řídící jednotce motoru, nastavit výkon, zrychlení, maximální rychlost a může se vyrazit na projížďku.

Přestavba na elektrokolo